Nowości w projektowaniu stron internetowych w 2018 roku

2018 rok już na samym początku pokazuje, że osoby zajmujące się projektowaniem stron internetowych będą musiały zwracać uwagę na coraz większą liczbę istotnych czynników mających na celu poprawianie doświadczeń użytkowników, ale i ich kwestii bezpieczeństwa, które narzuci niebawem min. Google wprowadzając od Lipca tego roku oflagowywanie stron nieposiadających szyfrowanego protokołu HTTPS.

Technologiczna ewolucja

Strony internetowe jako cyfrowy środek przekazu medialnego są w bardzo dużym stopniu uzależnione od ciągłych zmian technologicznych. W przeciwieństwie do tradycyjnych nośników drukowanych ewolucja jest praktycznie ciągła, a projektanci stron nieustannie walczą o to, aby strony były przyjazne dla użytkownika, innowacyjne i przejrzyste zdolne przystosować się do każdego użytego urządzenia. 2018 rok to również dalszy wzrost konsumpcji treści za pomocą urządzeń mobilnych, które już w zeszłym 2017 roku wyprzedziły na tym polu komputery stacjonarne i laptopy.

Mając to wszystko na uwadze, przejdźmy do wybranych przeze mnie trendów w projektowaniu stron internetowych, które w 2018 roku mogą znaleźć się w codziennym użytku.

Dynamiczne gradienty

dynamiczne gradientyW ostatnich kilku latach Flat Design był jednych z głównych trendów w projektowaniu stron internetowych w stosunku do gradientu, ale to ten drugi może zanotować ponowny comeback w tym roku. Ostatnio można zauważyć pojawiające się gradienty w postaci delikatnego cieniowania. Coraz częściej stawia się na duże, głośne i pełne kolorów gradienty . Najpopularniejszym niedawnym wcieleniem jest filtr gradientowy nad zdjęciami-świetny sposób na intrygujący wygląd mniej interesującego obrazu. Proste gradientowe tło może być również idealnym rozwiązaniem, jeśli nie masz żadnych innych obrazów do umieszczenia na stronie.

Zintegrowane animacje

zintegrowane animacjeWraz z rozwojem technologii przeglądarek, coraz więcej stron internetowych porzuca statyczne obrazy na rzecz animacji, aby w większym stopniu wzbudzić zaangażowanie użytkowników.

Grafika może wyświetlać interaktywne animacje oraz wyświetlać interesujące treści podczas najechania kursorem myszki. Może być również zintegrowana podczas przewijania, połączona z nawigacją lub centralnym punktem całej witryny.

Duża wyróżniająca się typografia

duża typografiaTypografia zawsze była potężnym narzędziem wizualnym, zdolnym do tworzenia osobowości, wywoływania emocji i nadawania tonów na stronie internetowej przy jednoczesnym przekazywaniu ważnych informacji.
W obecnych czasach z uwagi na fakt, że rozdzielczości urządzeń stają się coraz ostrzejsze i łatwiejsze do odczytania, spodziewam się dużego wzrostu wykorzystywania czcionek niestandardowych. Z wyłączeniem Internet Explorera wiele przeglądarek może obsługiwać ręcznie wykonane kroje pisma, które są włączone przez CSS dla przeglądarek internetowych.
Tendencje dużych liter, kontrastujących nagłówków bezszeryfowych i serif pomagają tworzyć dynamiczne podobieństwa, ulepszać UX, a co najlepsze, utrzymywać odwiedzającego czytającego Twoją witrynę.

Niestandardowe ilustracje

niestandardowe ilustracjeIlustracje są świetnymi, uniwersalnymi nośnikami przekazu informacji, komunikatu, które mogą być zabawne, przyjazne i dodające elementów lekkości do strony. Doświadczeni artyści mogą tworzyć ilustracje, które są pełne osobowości i dostosowane do charakteru firmy-do czego dążą wszystkie marki na rynkach, które każdego roku stają się coraz bardziej popularne.
Trend ten jest idealny dla firm, które przejawiają pozytywną energię, ale mogą sprawić również, że marki, które są zazwyczaj postrzegane jako poważne, mało atrakcyjne medialnie, staną się bardziej dostępne i otwarte dla swoich klientów.

Mobile first

mobile firstJak wspomniałem wcześniej, przeglądanie internetu na urządzeniach mobilnych obecnie jest na pierwszym miejscu. Praktycznie każdy, kto ma smartfona od małych dzieci po seniorów, korzysta z sieci w ten niezwykle wygodny sposób. Od wyszukiwania i przeglądania stron, po odbieranie i wysyłanie poczty, korzystanie z mediów społecznościowych oraz dokonywanie zakupów w sklepach internetowych lub na platformach aukcyjnych po rezerwacje biletów do kina, pokoi hotelowych lub wycieczek turystycznych. W związku z tym już oczywistym zjawiskiem developerzy muszą tak projektować strony, aby nawigowanie na nich przy tak małych rozmiarach ekranu było łatwe, szybkie i przyjemne.

Przechodzące cienie i głębia

przechodzące cienieUżywanie cieni, nie jest wcale takie nowe, więc po co o tym mówić? Mimo że cienie od dłuższego już czasu są podstawą projektowania stron internetowych, dzięki dużemu skokowi technologicznemu przeglądarek, widzimy teraz kilka wyróżniających się odmian. Dzięki układom siatki i układom paralaksy projektanci stron www grają paletą cieni bardziej niż kiedykolwiek przedtem, stwarzając głębię i iluzję świata. Jest to bezpośrednia reakcja na trend Flat Design, który był i jest w dalszym ciągu nadal popularny.

Żywe, nasycone schematy kolorów

żywe kolory2018 rok to zdecydowanie pora na wielokolorowość w internecie. Podczas gdy w przeszłości wiele firm i designerów utrzymywało się w kolorach bezpiecznych, stonowanych, coraz więcej projektantów stawia na odważne jaskrawe kolory-w tym przesycenia żywych odcieni połączonych z nagłówkami, które nie są już tylko poziome, ale ponownie przerysowane za pomocą ukośników i ostrych kątów.

Częściowo pomaga w tym szybki postęp technologiczny w produkcji monitorów i urządzeń mobilnych, które są bardziej przystosowane do odtwarzania bogatej palety kolorów. Żywe, a nawet kolidujące ze sobą kolory mogą być pomocne w szybkim przyciągnięciu uwagi użytkowników. Są również idealne dla firm, które chcą odróżnić się od tradycyjnego i standardowego trendu.

Fotografie

Przed dodaniem swojej opinii, zapoznaj się z polityką komentarzy i prywatności, które znajdują się na dole strony.

%d bloggers like this: