wyszukiwanie na smartfonie

5 powodów przemawiających za firmową stroną internetową przyjazną urządzeniom przenośnym

Posiadanie strony internetowej to dziś jeden z najtańszych i najefektywniejszych sposobów na dotarcie do dużej liczby odbiorców. Można powiedzieć, że jest to inwestycja, która może przynosić korzyści przez lata.

Jak pokazują badania, ponad 95% konsumentów zanim stanie przed wyborem usługi lub zakupem konkretnego produktu, dokonuje wywiadu w internecie. Niestety znaczna część polskich firm nie ma własnej strony internetowej. Sytuacja ta szczególnie dotyka małe i średnie firmy. Właściciele takich przedsiębiorstw uważają, że skoro firma obecnie świetnie prosperuje bez promocji w sieci, to taka forma jest im zbyteczna. Niestety jest to błąd, który w przyszłości może przynieść odwrotny skutek.

Drugą grupą przedsiębiorców są tacy, którzy stronę posiadają, ale jej aktualizacja i obecny wygląd nie należą do ich priorytetów biznesowych. Jest to kolejny błąd, który zgodnie z obecnie panującym trendem mobile first (strona w pierwszej kolejności pomyślana i przystosowana pod kątem urządzeń mobilnych), niejednokrotnie może użytkowników bardziej do nas zrazić, niż zachęcić do zapoznania się z ofertą, usługami, które mamy do zaoferowania.

Biorąc pod uwagę dzisiejsze standardy, doskonałym rozwiązaniem jest posiadanie strony internetowej wykonanej w technice RWD – Responsive Web Design. Jest to technika projektowania stron, dzięki której treść naszej strony optymalnie dopasuje się do wyświetlaczy urządzeń mobilnych (smartfon, tablet), laptopów oraz monitorów standardowych komputerów.

Korzyści z posiadania strony przyjaznej urządzeniom przenośnym jest wiele:

1. Popularność internetu mobilnego z każdym rokiem staje się coraz większa. Duża w tym zasługa popularyzacji urządzeń mobilnych (w szczególności smartfonów) przez operatorów telefonii komórkowej. Smartfony stały się dla większości użytkowników przenośnym centrum dowodzenia, niejednokrotnie zastępując laptop czy komputer stacjonarny. Jest to olbrzymi potencjał, który sprawny biznesmen może przechylić na swoją korzyść.

Oferując swoje usługi lub produkty opakowane w przyjazną i użyteczną stronę, z której będą mogli korzystać potencjalni klienci niezależnie od posiadanego urządzenia, zwiększysz swoje szanse na rynku w którym się obracasz.

2. W kwietniu 2015 roku, Google wprowadziło nowy algorytm, który ocenia zgodność strony internetowej pod kątem użyteczności dla urządzeń przenośnych, po czym przekłada to na mobilne wyniki wyszukiwania swojej wyszukiwarki. Wniosek nasuwa się sam, nie posiadasz strony przyjaznej mobile friendly, osiągniecie dobrej pozycji w mobilnych wynikach wyszukiwania( w przyszłości tych desktopowych prawdopodobnie też) może stać się tylko marzeniem.

3. Google niedawno zapowiedział ostrożne i prowadzone na małą skalę eksperymenty dotyczące działania indeksu stron. Z informacji wynika, że podczas tych testów algorytmy wyszukiwarki będą najpierw brać pod uwagę zawartość strony w wersji mobilnej dla ustalenia jej pozycji w rankingu, a także dla odpowiedniego wyświetlenia opisu strony. Taki sposób ustalania SERPÓW oznacza, że treści na stronie zyskają jeszcze więcej na znaczeniu ponieważ będą brane pod uwagę nie tylko w mobilnych wynikach, ale również przy ustalaniu tych desktopowych.

4. Realna szansa na zwiększenie sprzedaży

Dopasowana do urządzeń mobilnych strona internetowa to przede wszystkim większe szanse na sprzedaż produktów lub usług. Wg statystyk, użytkownicy szukający za pomocą urządzeń przenośnych, wchodząc na stronę która nie jest mobile friendly, w przeważającej większości przerywają odwiedziny, co może skutkować zaniechaniem kupna produktu lub skorzystaniem z usługi.

5. Pozyskanie nowych klientów

Klienci używający do przeglądania sieci urządzeń przenośnych, oczekują przejrzystej i czytelnej formy odwiedzanych stron, a ponadto treści zgodnych z kierunkiem swoich poszukiwań. Często będąc w innej lokalizacji niż tej którą zamieszkują, szukają produktów lub usług, które są im potrzebne na zaraz. To doskonała okazja, aby dzięki odpowiednio skonstruowanej stronie wyjść im naprzeciw.

2 myśli na temat „5 powodów przemawiających za firmową stroną internetową przyjazną urządzeniom przenośnym

  1. Bardzo przejrzysty artykuł, same konkrety:) Warto dodać też, że jeśli nie mamy dobrej strony mobilnej albo responsywnej to lepiej wcale jej nie mieć. Nic tak nie wkurza użytkownika jak źle zbudowana strona mobilna, która nie spełnia swojej funkcji i po wejściu na nią trzeba szukać przejścia na wersję desktopową. Wiele nawet całkiem znanych i dużych firm ma tak, że wciąż dużo bardziej użyteczne na mobile są wersje komputerowe stron, a przecież założenie jest takie, aby przystosować stronę do urządzeń przenośnych z zachowaniem jej funkcjonalności.

    • Cześć Agata. Dzięki, za dobre słowo 🙂 Co do źle skonstruowanej strony RWD, oczywiście masz sporo racji. Choć wymieniona przeze mnie technika RWD jak zapewne wiesz jest tylko jedną z metod, która obecnie jest wykorzystywana w tworzeniu stron internetowych to warto też przyjrzeć się AWD. Choć w Polsce jest mniej popularna, daje już na początku tworzenia strony możliwość przewidzenia jak serwis będzie wyglądał (z RWD bywa to różnie i wymaga o wiele więcej testów). A na horyzoncie mamy jeszcze przecież AMP od Google.

Przed dodaniem swojej opinii w komentarzu na temat artykułu, proszę abyś zapoznał się polityką komentarzy. Poświęć minutę, a na pewno skorzystamy na tym oboje :)

%d bloggers like this: