Stworzenie treści, która będzie atrakcyjna dla odbiorcy, a zarazem dla wyszukiwarki, to spore wyzwanie. Z pomocą przychodzi SEO copywriting, który łączy potrzeby obu grup i pozwala przygotować treści wykorzystujące tajniki wiedzy copywritera z „know-how” specjalisty SEO. Jak wygląda taki artykuł oraz jak go przygotować?

Cele SEO copywritingu

Niekiedy umniejsza się znaczenie SEO copywritingu, jako proste teksty pozycjonerskie. Jednak czy tak jest w rzeczywistości? Obecnie SEO copywriting idzie w parze z content marketingiem, który ma za zadanie zachęcić czytelnika do podjęcia danej akcji poprzez zbudowanie odpowiedniej wizji marki. Jednocześnie wykorzystuje on techniki SEO, ale treść była łatwa w odbiorze, a także poprawiała indeksację strony.

Dopiero wysokiej jakości content, w tym teksty SEO, generuje ruch organiczny z wyszukiwarki i zatrzymuje użytkownika na dłużej. Tworzenie opisów produktów, wpisów na blogu czy artykułów sponsorowanych musi być podporządkowane zasadom SEO jeszcze w większym stopniu niż dotychczas. Tylko w ten sposób teksty te mogą być wyświetlane przy konkretnych zapytaniach użytkownika, na których nam zależy. Ich jakość oraz wartość samej domeny decyduje o tym, czy nasza strona wyświetli się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Długość tekstu ma znaczenie

To jak długi będzie dany tekst, zależy przede wszystkim od jego miejsca docelowego. Przykładowo opisy produktów powinny nie być krótsze niż 2500 zzs, a kolei artykuł blogowy najlepiej, aby miał 3000 zzs. Oczywiście liczby te są umowne. Nie należy sztucznie wydłużać tekstu, jeśli nie ma takiej potrzeby. Użytkownik szybko bowiem dostrzeże, że prezentowana treść nie wnosi niczego nowego, co tylko go zniechęci.

Zwróćmy także uwagę na strukturę tekstu. Internet rządzi się swoimi prawami, a nasze treści nie powinny w żadnym przypadku przypominać książki. Dlatego zadbajmy o przejrzystość tekstu, aby użytkownik mógł odszukać interesującą go treść w kilka sekund. Wykorzystajmy akapity, pogrubienia najważniejszych informacji oraz wyliczenia. Nieodzownym elementem jest również podział poszczególnych akapitów na nagłówki. Pamiętajmy, że nagłówek H1 może wystąpić tylko raz na stronie i najczęściej oznacza on tytuł artykułu. Z kolei nagłówki H2-H3 mogą pojawić się w dowolnej ilości (ale również z rozsądkiem) jako tytułu do akapitów.

Słowa kluczowe a użytkownik

Wybór słów kluczowych powinien być jak najbardziej oparty na oczekiwania użytkowników i odpowiadać naszym celom biznesowym. Do wyszukiwania nowych fraz może nam posłużyć polskie narzędzie Senuto lub darmowe narzędzie od Google – Planer Słów Kluczowych, dostępny przy kampaniach płatnych GoogleAds.

Poprzez te wyszukiwarki odnajdziemy dokładne frazy, jakie są wyszukiwane przez użytkowników. Pośród nich odnajdą się zarówno wyrażenia bardzo ogólne takie jak sukienki damskie oraz frazy bardziej doprecyzowane – czerwone sukienki damskie do kolan. Krótsze wyrażenia są z reguły najczęściej wyszukiwane, jednocześnie jednak jest na nie spore konkurencja. Dlatego warto wykorzystywać także dłuższe frazy – long tail, które pozwolą nam szybciej osiągać pożądane wyniki. Jednocześnie pamiętajmy o tym, aby użytkownik przekierowany na naszą stronę otrzymał wyczerpujące informacje na dany temat, inaczej szybko go stracimy.

Jak napisać dobry tekst?

Jeśli tworzymy treści do internetu, powinniśmy wiedzieć, że próby ich kopiowania na inne strony, nie kończą się dobrze. Dlatego też wystrzegajmy się plagiatu i duplikacji contentu. Nasz tekst powinien być nie tylko unikalny, ale także wyróżniać się na tle konkurencji. Żeby to osiągnąć, musimy pisać inaczej, a przede wszystkim postawić na użytkownika.

Jeśli skupimy się na problemach klienta i możliwościom ich rozwiązania (za pomocą naszych usług), o wiele łatwiej będzie nam pozyskać jego uwagę. Większość bowiem naszej stawia na swój produkt. Jednak ten nie wiele sam w sobie interesuje naszego klienta, który woli dowiedzieć się czegoś więcej na temat, jak poprawić swoje życie czy rozwiązać dany problem. Warto przekuć to w korzyść dla nas.

Dlatego nasze teksty powinny posiadać jasno określony cel. Forma przekazu powinna być różna od tego, czy publikujemy opis produktu, czy artykuł na blogu. Nie obędzie się również bez rzetelnych informacji. Statystyki, badania oraz liczby oddziaływują na klienta i sprawiają, że jest on w stanie lepiej sobie wyobrazić zalety naszej usługi, a także porównać ją do produktów konkurencji. Starajmy się zatem, aby przedstawione mocne strony naszej oferty były mierzalne i oparte na danych. Tym sposobem zaprezentujemy się lepiej niż większość konkurencyjnych marek i nasz produkt nie będzie obojętny.

Wyżej wymienione zasady umożliwią nam polepszenie naszych tekstów sprzedażowych i artykułów. Jak widzimy, teksty SEO muszą być bardzo skoncentrowane na konsumencie i to jego stawiać na pierwszym miejscu. Wszyscy lubimy poczuć się wyjątkowi, warto zatem wykorzystać to swojej kampanii i dostarczyć treści nie tylko zoptymalizowane pod kątem SEO, ale także napisane z myślą o użytkownikach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here