Prowadząc biznes lokalny, jesteśmy zorientowani przede wszystkim na okolicznych klientach. Wdrażając zaś pozycjonowanie, jesteśmy w stanie zadbać o to, aby nasza witryna wyświetlała się tym użytkownikom, którzy znajdują się w pobliżu naszej lokalizacji i są zainteresowani naszymi usługami. Jak zatem je wdrożyć, aby zmaksymalizować swoje zyski, a jednocześnie ponieść mniejsze koszta związane z marketingiem?

Czym jest pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne nie różni się w dużej mierze od pozycjonowania ogólnego. W obu przypadkach wykorzystujemy podobne mechanizmy Google, aby dotrzeć do zainteresowanych użytkowników. Jednak, jeśli kierujemy naszą stronę na daną lokalizację, musimy uwzględnić kilka szczegółów. Jak zatem działa pozycjonowanie lokalne?

Kiedy wyszukujemy usługę: mechanika samochodowa Łódź, otrzymamy listę z najlepiej ocenianymi firmami w Łodzi, także wtedy, gdy przebywamy aktualnie w Warszawie bądź w innym mieście. Z kolei, gdy będziemy szukać hasła: mechanika samochodowa, Google dostarczy nam wyniki firm, które świadczą swoje usługi na terenie miasta, na którym się znajdujemy. W tym przypadku działa czynnik geolokalizacji, który dostosowuje wyniki wyszukiwania do naszego miejsca, o ile nie określimy tego inaczej. Tym sposobem w kilka sekund otrzymamy informacje na temat restauracji czy sklepów w pobliżu.

Z usług pozycjonowania lokalnego korzystają zatem przede wszystkim ci usługodawcy, którzy oferują swoje usługi na określonym terenie. Należą oni do branży gastronomicznej, kosmetycznej, handlowej czy też świadczący inne usługi na miejscu, jak wcześniej wspomniany mechanik samochodowy.

Dlaczego pozycjonowanie lokalne jest ważne?

W przypadku prowadzenia swojego biznesu na danym terenie powinno nam zależeć na dotarciu do lokalnego klienta, który będzie zainteresowany naszymi produktami. Niegdyś wykorzystywano w tym celu kampanie outdoorowe, banery reklamowe, ulotki czy potykacze, które umożliwiały zwrócenie na siebie uwagi.

Dzisiaj jednak to internet stał się miejscem, w którym najszybciej dotrzemy do potencjalnego klienta. To właśnie przez niego wyszykujemy pobliskie sklepy czy restauracje. Jako użytkownik odnajdziemy nie tylko listę z punktami w pobliżu, ale również zobaczymy, jaką cieszą się opinią oraz jak dotrzeć do danej miejsca. Nic zatem dziwnego, że to właśnie do internetu sięgamy w pierwszej kolejności.

Z kolei jako właściciele biznesu możemy wykorzystać ten fakt i być w centrum uwagi dzięki pozycjonowaniu lokalnemu. Przemawia za nim szereg korzyści takich jak:

– zwiększenie sprzedaży

– poprawa świadomości naszej marki na rynku lokalnym

– zmaksymalizowanie rezultatów działań SEO

– zmniejszenie kosztów prowadzenia kampanii marketingowej

Czynniki, jakie wpływają na pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne różni się od pozycjonowania ogólnego pod względem ustawień, słów kluczowych oraz strategii linkowania. W tym przypadku musimy dokładnie zaplanować nasze działania, aby dotrzeć do wybranej grupy docelowej, a przy tym zminimalizować poniesione wydatki.

Optymalizacja treści

Zastosowane słowa kluczowe powinny jak najlepiej określać wybraną lokalizację, uwzględniając nazwę miasta, województwa czy też gminy. Pamiętajmy jednak, aby były one wykorzystane w sposób naturalny. Frazy chirurgia estetyczna Poznań nie wyglądają przyjaźnie. Google dobrze radzi sobie z językiem polskim i deklinacją, zatem odmieniajmy nazwy prawidłowo. Słowa kluczowe z nazwą lokalizacji pozwolą na wyświetlenie się strony wybranym użytkownikom.

Pamiętajmy także o samej optymalizacji treści. Samo nasycenie tekstu słowami kluczowymi nic nie da, jeśli nie będzie on użyteczny i przyjazny dla odbiorców. Prezentowane treści powinny być zatem wolne od błędów językowych, wyczerpywać dany temat, a także posiadać odpowiednią strukturę. Zastosowanie nagłówków, podział na akapity czy pogrubienie najważniejszych informacji to zasady, które są stosowane nie tylko przy biznesach lokalnych, ale pozwolą nam wypozycjonować każdą stronę internetową.

Mapy Google

Nieodzownym elementem powinno być również wykorzystanie Map Google. Dzięki nim nasza strona może wyświetlić się dodatkowo w formie wizytówki. Pojawiają się na niej takie informacje jak dane kontaktowe czy ocena użytkowników. Od niedawna Google umożliwia również dodanie do wizytówki informacji ze swojej oferty i obowiązujących promocji. Wzbogacenie jej o zdjęcia nie tylko samego budynku, ale także naszych usług tylko zachęci użytkowników do skorzystania z oferty.

Żeby wizytówka mogła wyświetlać się poprawnie, potrzebujemy zamieścić na naszej stronie informacje kontaktowe. Dokładny adres, numer kontaktowy czy adres e-mail ułatwi proces weryfikacji wizytówki Google Maps, jak też umożliwi kontakt użytkownika z nami. Trzymajmy się również reguły zgodności NAP, według której na wszystkich stronach internetowych, powinniśmy mieć te same dane kontaktowe jak nazwa, adres i numer telefonu.

Zysk naszej firmy zależny jest od tego, w jaki sposób i gdzie ją zaprezentujemy. Kierując swoje usługi na lokalnych klientów, powinniśmy zatem wdrożyć pozycjonowanie lokalne, aby wyświetlać się na dane zapytania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here