Pozyskane linki nie działają? Od umieszczenia odnośnika do poprawy pozycji jest długa droga. Żeby zobaczyć rezultaty link buildingu, powinniśmy skupić się na jego strategii. Znając podstawy oraz wytyczne wyszukiwarki w łatwy sposób uda nam się osiągnąć obrany cel. Jak zatem tworzyć profil linków, który będzie efektywny?

Skuteczny link building

Skuteczny link building będzie przeprowadzony zgodnie z obowiązującymi algorytmami Google. Czasy, kiedy wystarczyło pozyskać jak największe ilości marnej jakości, minęły bezpowrotnie. Dzisiaj pozycjonerzy mają trudniejsze zadanie, jednakże jest ono nieodłączne innym działaniom SEO i powinno być wykonane z należytą starannością.

Obecnie największe znaczenie ma jakość i dywersyfikacja linków. Pozyskiwanie odnośników z różnych, dobrych portali jest skutecznym przepisem na sukces. Już jeden link na wartościowej domenie będzie wart więcej aniżeli kilkadziesiąt pozyskanych ze słabych stron. Nie warto zatem iść na skróty i pozyskiwać podejrzane odnośniki niskim kosztem. W efekcie zamiast pomóc mogą nam tylko zaszkodzić, a do tego będą powodem nałożenia na naszą witrynę kary ze strony Google, a tego byśmy nie chcieli. Powrót do pierwotnej pozycji kosztuje nie tylko dużych nakładów pieniędzy, ale także czasu. Przed algorytmem Google nic się nie ukryje, nie warto zatem kombinować i szukać dróg na skróty.

Skąd pozyskiwać linki?

Do każdej strony internetowej prowadzi wiele linków. Niekiedy są to odnośniki, które sami zamieściliśmy na zewnątrz, w innym przypadku to sami konsumenci udostępnili taki link na swojej stronie bądź w mediach społecznościowych. Nad działaniami innych użytkowników nie mamy kontroli. Jednakże to my już stoimy za sterem i odpowiadamy w przypadku pozyskiwanych odnośników z innych portali. Działanie takie nazywamy profilem linkowym. Jest on brany pod uwagę przez to roboty wyszukiwarki, warto zatem poświęcić chwilę na opracowanie jego strategii.

Jakie domeny warto w nim uwzględnić? Specjaliści SEO, którzy zjedli już sobie zęby na linkowaniu stron, radzą, aby wybierać te witryny, które są zbliżone tematycznie do naszych. Uzyskane stamtąd linki będą wyglądać o wiele bardziej naturalnie i nie zbudzą niczyich (czyt. Google) podejrzeń. W tym celu, jeśli sprzedajemy części do samochodów, nie pozyskujmy linków ze stron o tematyce kosmetycznej czy modowej.

Skąd zatem pozyskiwać linki? Możliwości jest wiele. Budując różnorodny profil linkowy, warto wypróbować co najmniej kilka z nich. Do przykładowych źródeł odnośników należą:

– artykuły sponsorowane – od kilku lat sprawdzają się jako jedna z najlepszych metod pozyskiwania linków, a jednocześnie ruchu organicznego. Odnośnik zamieszczamy w treści angażującego tekstu, dzięki czemu możemy dodatkowo liczyć na odwiedziny naszej strony przez innych użytkowników.

– media społecznościowe – linki w mediach społecznościowych są opatrzone atrybutem nofollow. Z tego powodu nie mają one zbyt dużego wpływu na naszą pozycję. Jednakże mogą one generować ruch użytkowników danego portalu, a to już może się przełożyć na nasze wyniki oraz sprzedaż.

– fora internetowe – angażowanie się w wątki na forach internetowych to zajmujące zajęcie, ale może nam pomóc w staraniu się o lepszą pozycję. Pamiętajmy jednak, aby nie spamować. Nasze linki powinny towarzyszyć wartościowym komentarzom, a nie odwrotnie.

– katalogi SEO – już na samym początku warto zastrzec, że dzisiejsze katalogi SEO mają znacznie mniejszą moc niż kiedyś. Wciąż jednak istnieje kilka większych portali, na których możemy dodać opis naszej marki z linkiem i zróżnicować tym sposobem nasz profil linkowy.

Wybór anchor textu

W przypadku link buildingu nie tylko źródła powinny być zróżnicowane, ale także anchory, czyli tekst zakotwiczenia, pod którym będzie znajdować się dany odnośnik. W tym celu możemy posłużyć się samym adresem URL, jak też nazwą marki czy słowem kluczowym.

Odpowiedni profil linkowy będzie korzystał z różnych anchorów. Miejmy jednak świadomość, że każdy z nich przekazuje nam inną moc. Aby zachować naturalny efekt, musimy odpowiednio dywersyfikować anchory. Google najbardziej lubi linki wykorzystujące nazwy marek, czyli anchory brandowe. Są one najbardziej naturalne, a co za tym idzie, będą najbezpieczniejsze dla naszego profilu.

Najwięcej mocy przekażą nam z kolei linki z zastosowaniem słów kluczowych, czyli Exact Match Anchorów Text. Uważajmy jednak z ich wykorzystaniem. Powinny one obejmować najmniejszą część profilu linkowego, aby uniknąć kary ze strony wyszukiwarki.

Podsumowanie

Spisanie wszystkich sposobów oraz możliwości link buildingu jest niemożliwe w jednym wpisie. Każda strategia bowiem powinna być indywidualna oraz dobrze przemyślana. Jednocześnie pamiętajmy o algorytmach Google i ich aktualizacjach. Jeszcze do niedawna mieliśmy tylko dwa atrybuty linków, teraz zaś do naszej dyspozycji jest ich dwa razy tyle. Dostosowanie się do wytycznych wyszukiwarki gwarantuje nam skuteczność działań SEO i zabezpiecza nas przed utratą pozycji. Dlatego ciągle pracujmy nad naszym profilem linków.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here