Pozycjonowanie to proces doskonalenia strony internetowej, aby ta mogła znajdować się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce. W tym celu niezbędna jest ciągła praca, aby witryna spełniała wymogi algorytmów Google oraz nie pozostawała w tyle za konkurencją. Jak szybko wypozycjonować stronę? Przede wszystkim należy się skupić na najważniejszych czynnikach, jakie wpływają na naszą pozycję i które zostały przedstawione poniżej.

Czynniki on-site

Na pozycjonowanie składają się czynniki wewnątrz strony internetowej, jak i na zewnątrz. Jeśli zależy nam na osiągnięciu wysokiej pozycji, nie powinniśmy ominąć żadnego z nich. Do czynników on-site należą przede wszystkim elementy w obrębie kodu strony, jak też jakość prezentowanych treści. Żeby strona została wyróżniona przez wyszukiwarkę, powinna być przyjazna nie tylko algorytmowi, ale także użytkownikowi. O co więc warto zadbać?

Meta tagi

Meta title i meta desctiption są bardzo ważnym elementem, który nierzadko pomijamy. Jednakże to w tym miejscu właśnie możemy przedstawić, o czym jest nasza strona oraz zawrzeć słowa kluczowe. Elementy te są widoczne na karcie z wynikami wyszukiwania, a zatem mają duży wpływ na decyzję użytkownika.

Słowa kluczowe

Nasycenie treści słowami kluczowymi to podstawa. Wybrane frazy powinny odzwierciedlać nie tylko nasze produkty, ale także wyszukiwania użytkowników. W tym celu możemy skorzystać z dedykowanych narzędzi takich jak Ubersuggest czy Senuto, które podpowiedzą nam, co wpisują użytkownicy, którzy chcą dostać informacje o danym produkcie. Następnie wybrane słowa kluczowe powinny się znaleźć w prezentowanej treści, jak też w nagłówkach i meta tagach. Warto także prowadzić na stronie tematycznego bloga, na którym mamy możliwość dodawania artykułów ze słowami kluczowymi.

Nagłówki

Struktura tekstu jest bardzo ważna, ponieważ ułatwia ona czytanie. Tak jak w przypadku tego artykułu, treść została podzielona na akapity H2 i H3, z kolei nagłówek H1 jest zarezerwowany dla tytułu wpisu. Tym sposobem odbiorca łatwiej przyswoi sobie treść, a wyszukiwarka nie będzie mia problemu z określeniem zawartości artykułu.

Poprawny kod HTML

Żeby strona wyświetlała się poprawnie na wszystkich urządzeniach, a jednocześnie szybko się ładowała, ważny jest kod HTML, w tym jego poprawność oraz optymalizacja. Powinien on być zgodny ze standardami W3C, które bezpłatne walidatory odnajdziemy w internecie.

Linkowanie wewnętrzne

Natomiast do poprawy indeksacji potrzebujemy linkowania wewnętrznego, czyli linków, które będą przekierowywać użytkownika do innych podstron w serwisie. Ważne jest, aby odnośniki były oznaczone odpowiednim anchorem, wskazującym na zawartość drugiej strony. Warto przekierowywać użytkownika do pokrewnych wpisów oraz produktów, które pomogą mu zgłębić wiedzę na dany temat.

Czynniki off-site

Omówiliśmy już najważniejsze czynniki on-site, które wpływają na pozycję naszej strony. Oczywiście elementów tych może być znacznie więcej, niemniej jednak nie sposób spisać ich wszystkich, dlatego warto skupić się na najważniejszych. Nie inaczej jest w przypadku czynników off-site, które polegają na poprawie pozycji naszej strony na zewnątrz.

Link building

Link building polega na pozyskiwaniu wartościowych linków zwrotnych do naszej strony. Możemy je zdobywać między innymi poprzez publikacje artykułów na zewnętrznych portalach, wpisy gościnne, linki w portalach społecznościowych oraz na forach internetowych. Warto pozyskiwać linki z dużych i wartościowych stron, które nie tylko przekażą nam część swojej mocy, ale również zwiększą ruch organiczny z przekierowań do naszej witryny.

Mapy Google

W zdobywaniu nowych klientów przydatne są również Mapy Google, które umożliwiają wyświetlanie wizytówek naszej strony obok wyników wyszukiwania. Zawierają one wskazówki dojazdu oraz najważniejsze dane kontaktowe firmy. Są one wykorzystywane przede wszystkim w pozycjonowaniu lokalnym, gdzie zależy nam na dotarciu do użytkowników, znajdujących się w pobliżu. Jednakże z ich zalet mogą skorzystać wszystkie strony, które chcą poprawić swoje wyniki. Założenie konta w Google Moja Firma jest całkowicie darmowe i nie wymaga nawet posiadania swojej strony internetowej.

Portale społecznościowe

Profil firmowy w portalach społecznościowych jak Facebook, LinkedIn czy Instagram to już codzienność dla wielu marek. Pomimo tego, że jego prowadzenie nie wpływa bezpośrednio na algorytmy Google, umożliwi nam dotarcie do większego grona użytkowników, którzy będą naszymi potencjalnymi klientami. Duży współczynnik odwiedzin strony, jak i dokonywanych konwersji będzie sygnałem dla wyszukiwarki, że nasza strona jest atrakcyjna dla użytkowników i warto ją wyróżnić poprzez wyższą pozycję.

I na koniec pamiętajmy, że szybkość pozycjonowania strony internetowej jest w każdej branży inna. Zależy ona między innymi od naszej witryny, jak i działań konkurencji. Nie bez znaczenia jest również sam budżet. Zadowalające efekty osiągniemy tylko wtedy, gdy postawimy na ciągły proces optymalizacji serwisu oraz dodawanie atrakcyjnych treści nasyconych słowami kluczowymi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here