Teksty SEO to podstawa pozycjonowania. Odpowiednio przygotowane oraz sformatowane treści odpowiadają za lepsze pozycje w wyszukiwarce, a jednocześnie sprostają oczekiwaniom użytkowników. Jak jednak pisać teksty SEO, które będą jednocześnie angażujące oraz spełnią wymogi algorytmu?

Podstawy SEO copywritingu

Pojęcie SEO obejmuje działania, które mają na celu poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania, a także zwiększenie na niej ruchu organicznego. W tym celu dostosowuje się ją do algorytmów Google i dba zarówno o aspekty techniczne, jak i przedstawianą na niej treść.

W trakcie pozycjonowania danej strony dobierane są odpowiednie słowa kluczowe, które odpowiadają na zapytania użytkowników. Frazy te powinny być ściśle połączone z naszą ofertą, aby użytkownik mógł odnaleźć na stronie to, czego potrzebuje. Pozycjonowanie strony na określone słowa kluczowe zapewni nam dużą ilość ruchu organicznego na stronie, co jest niezwykle istotne, aby dotrzeć do nowych potencjalnych klientów.

SEO obejmuje nie tylko SEO copywriting, czyli tworzenie tekstów z odpowiednimi słowami kluczowymi, ale także działania z obszaru optymalizacji kodu witryny, pozyskiwania linków przychodzących czy optymalizację adresów URL. Bez wątpienia jednak wszystkie te czynności powinny iść ze sobą w parze, aby pozycjonowanie przyniosło odpowiedni efekt.

Czym są teksty SEO?

Teksty SEO, czyli teksty pozycjonerskie, mają za zadanie poprawić wyświetlanie naszej witryny poprzez wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych. Dzięki nim strona może się wyświetlać na wybrane hasła i generować większy ruch organiczny.

Skuteczny tekst SEO nie jest jednakże pisany tylko pod algorytm Google. Nie zapominajmy także o czynniku ludzkim. Istotny jest bowiem odbiór tekstów przez użytkowników. Wartościowa treść jest także oceniana przez Google. Z tego powodu powinniśmy zadbać o to, aby teksty SEO były użyteczne dla odbiorców i odpowiadały na pytania, a nie tylko zawierały słowa kluczowe, które niczego nie wnoszą.

Teksty SEO niskiej jakości zostaną od razu rozpoznane przez wyszukiwarkę, która potrafi już rozróżnić teksty spamerskie od wartościowych. Także użytkownicy, którzy wyjdą szybko zniechęceni naszą treścią, będą sygnałem dla Google o małej użyteczności naszej strony, przez co nie będzie ona pojawiała się na wysokich pozycjach.

Pisanie tekstów SEO

Wiemy już, że wykorzystanie słów kluczowych nie wystarczy, aby tekst był pozytywnie odebrany przez wyszukiwarkę czy użytkowników. Oprócz tego musimy zadbać także o inne elementy, takie jak przejrzysta struktura.

Odpowiedni schemat tekstu wyróżnia się:

– odpowiednią liczbą znaków

– zastosowaniem nagłówków

– wykorzystaniem wyliczeń i pogrubień

– podziałem tekstu na akapity

– zawarciem linków wewnętrznych

Jak zatem widzimy, tekst SEO musi zostać odpowiednio zaplanowany. Zarówno jego długość, jak i inne zabiegi edytorskie powinny być przemyślane. Dzięki temu będzie on łatwy w odbiorze oraz czytelny.

Odpowiednia ilość znaków

Zbyt krótki tekst SEO nie pozwala nam nie tylko na wyczerpanie tematu, ale także na zastosowanie odpowiedniej liczby słów kluczowych. Rozbudowana treść znacznie lepiej jest odbierana przez użytkowników, przez co pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania. Jednocześnie zawiera ona więcej słów kluczowych, także wzmacnia pozycjonowanie.

Zastosowanie nagłówków

Pisząc treści do internetu, musimy posługiwać się językiem, który jest zrozumiały dla wyszukiwarki. W tym celu warto sięgnąć po nagłówki HTML – H1-H3. Pomogą nam one zatytułować poszczególne sekcje tekstu, dzięki czemu będzie on bardziej czytelny. Jednocześnie nagłówki są idealnym miejscem na zawarcie słów kluczowych, ponieważ to na nie roboty Google zwracają większą uwagę.

Wyliczenia i pogrubienia tekstu

Graficzna forma tekstu opiera się także na zastosowaniu wyliczeń oraz pogrubień. Pozwalają one użytkownikowi na odnalezieniu ważnych dla niego informacji. Pamiętajmy bowiem, że w internecie nie czytamy z reguły całego tekstu, a tylko wyłapujemy jego poszczególne fragmenty. Dlatego też treść powinna być odpowiednio sformatowana.

Podział na akapity

Zasada ta sprawdza się również w przypadku podziału tekstu na akapity, które wpływają nie tylko na jego odbiór, ale także na ocenę przez Google. Dzieje się tak, ponieważ algorytm wyszukiwarki sprawdza tekst przez pryzmat trudności w odbiorze. Długie treści bez podziału na akapity nie zyskają zatem wysokiej oceny. Poprzez podzielenie tekstu, poprawiamy jego odbiór i przejrzystość dla użytkowników.

Linki wewnętrzne

Linki wewnętrzne to takie odnośniki, które prowadzą do innych podstron w naszym serwisie. Warto o nie zadbać, ponieważ poprawiają indeksację oraz pozycjonowanie witryny. Jednocześnie mogą zaangażować użytkownika poprzez zachęcenie go do sprawdzenia innych podstron, powiązanych ze sobą tematycznie.

Na koniec pamiętajmy, że zanim klikniemy publikuj, powinniśmy tekst jeszcze raz przeczytać, aby uniknąć w nim błędów językowych czy merytorycznych. Wyczerpanie tematu i przejrzysta struktura wpływają na ostateczną ocenę tekstu SEO nie tylko przez wyszukiwarkę, ale także przez użytkowników.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here