Content marketing uchodzi za najskuteczniejszą formę promocji w sieci. Obejmuje on nie tylko pisanie wartościowych treści, ale także wiele innych działań, w tym również aspekty techniczne, które przekładają się na późniejszy efekt. Z tego powodu content marketing wymaga nakładu pracy co najmniej kilku specjalistów.

Co się składa na content marketing?

Przygotowanie strategii to jedno. Czymś innym jednak jest wcielenie jej w życie. Content marketing opiera się na publikacji różnorodnych treści dla wybranego odbiorcy. Tym samym odpowiada on za tworzenie trwałych więzi z konsumentem poprzez utrzymywanie z nim kontaktu i tworzeniu angażującego contentu.

Podstawowe działania w zakresie marketingu treści obejmują nie tylko przygotowanie treści, ale także tworzenie grafik, aplikacji, video czy quizów. Pozycji tych może być o wiele więcej. Ich wybór powinien być dyktowany przede wszystkim przez oczekiwania wybranej grupy docelowej, jak i charakteru marki. Przykładowo treści interaktywne takie jak aplikacje czy filmy najlepiej sprawdzą się w przypadku młodego odbiorcy. Z kolei treści eksperckie mogą zadziałać u starszego konsumenta, który poszukuje rzetelnych i wiarygodnych informacji.

Niezależnie jednak od tego, jaką formę contentu wybierzemy, nie możemy zapomnieć o jego optymalizacji pod wyszukiwarkę Google. Pamiętajmy bowiem, że roboty Google nie patrzą ludzkimi oczami na stronę internetową. Z tego powodu kod witryny musi być poprawnie zoptymalizowany, tak samo jak pozostałe jej elementy.

Freelancer a content marketing

Pojawia się zatem pytanie, czy za cały content marketing może odpowiadać jedna osoba, czy lepiej jest skorzystać z pomocy agencji. Bez wątpienia ilość pracy przy danej kampanii jest na tyle duża, że często pracuje przy niej kilka osób. Do tego dochodzą kwestie związane z posiadanymi umiejętnościami. Osoba odpowiedzialna za przygotowanie angażujących treści na stronę, niekoniecznie umie programować i optymalizować stronę internetową.

Dlatego też niezależnie od tego czy zdecydujemy się na freelancera, czy agencję, doświadczenie oraz umiejętności to podstawa. Profesjonalny copywriter wie, że na napisaniu praca się nie kończy. Nieodzownym bowiem elementem jest optymalizacja tekstu, dodanie tagów czy zdjęć. Kluczowa jest także sama dystrybucja tekstu do różnych kanałów, dodanie linków przychodzących i zarządzanie ekspozycją.

Jak zoptymalizować tekst?

Content marketing idzie w parze z SEO. Dlatego też wszelkie treści powinny być dostosowane do algorytmów wyszukiwarki. Optymalizacja tekstu jest obowiązkowym elementem każdej publikacji. Pomoże nam ona nie tylko zadbać o ocenę robotów wyszukiwarki, ale także o jej odbiór przez odbiorców..

Jak wygląda dobrze zoptymalizowany tekst? Przede wszystkim musi on być poprzedzony analizą słów kluczowych, które będą odpowiadać na zapytania użytkowników. Powinny one być zawarte nie tylko w samej treści, ale również w tytule czy w nagłówkach. Zastosowane śródtytuły powinny zaś być stworzone za pomocą kodu HTML, dzięki któremu oznaczymy nagłówki H1-H3.

Dobry tekst content marketingowy powinien mieć także odpowiednią długość. Nie musimy jednak tworzyć elaboratów, których nikt później nie przeczyta. Zamiast tego skupmy się na wyczerpaniu tematu i przekazaniu najważniejszych informacji. Dzieląc zaś tekst na akapity, ułatwimy jego przyswojenie przez użytkownika, tak samo jak dzięki zastosowaniu pogrubień czy wyliczeń.

Koszty content marketingu

Przygotowując się do publikacji, musimy uwzględnić koszta, które będą odpowiadały różnym działaniom. Jak już wcześniej napisaliśmy, content marketing to nie tylko tworzenie treści, ale także ich optymalizacja. Nierzadko również optymalizacji wymaga sama strona internetowa. Z tego powodu koszt działań może być w takich przypadkach różny.

Przygotowanie tekstu możemy liczyć w dziesiątkach złotych, z kolei jego publikacja na dużym portalu może być kilka razy droższa. Do tego dochodzą inne działania związane z linkowaniem, jak i ulepszeniem strony internetowej. W efekcie na koszty content marketingu będzie składać pełna obsługa naszej witryny. Czy warto ponieść ten wydatek?

Zalety content marketingu

Z całą pewnością o content marketingu możemy powiedzieć, że nie jest on jednorazowym strzałem, a maratonem. Poniesione jednak koszty zwracają się nam z nawiązką. Z tego powodu z rozwiązań content marketingu korzystają największe marki. Współpracując ze specjalistami, możemy nie tylko pozyskać nowych klientów, ale także zadbać o dotychczasowych, tworząc z nimi silną więź.

Co zatem zyskujemy dzięki content marketingowi? Przede wszystkim zmaksymalizujemy zyski poprzez odpowiednią strategię i przygotowanie treści, które będą najlepiej oddziaływać na klientów. Po drugie zaoszczędzimy czas. Zlecając teksty profesjonalnym copywriterom, mamy pewność, że będą one nie tylko budować dobry wizerunek marki, ale jednocześnie zachęcą do skorzystania z jej usług dzięki zastosowaniu odpowiednich technik.

W efekcie podniesiemy sprzedaż i stworzymy potrzebę posiadania naszego produktu, co byłoby niemożliwe bez wykorzystania wszystkich zalet i możliwości content marketingu. Warto zatem w niego inwestować i korzystać z usług ekspertów, którzy zadbają nie tylko o samą treść, ale także jej optymalizację i odpowiednią ekspozycję.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here